woensdag 14 mei 2008

Aloha!!!

14 mei

Gisteren aangekomen op O'ahu. Dit is het eiland waar ook de hoofdstad Honolulu ligt.

De afgelopen dagen druk geweest.

Maandag 12 mei was een vage dag. die dag heb ik afscheid genomen van mijn Engelse kamergenootjes. Zij gaan over 2 dagen doorreizen naar Las Vegas en San Fransico. Maar vernaderen nu alvast van hostel zodat ze goedkoop via de hostel shuttle kunnen reizen.

Ik wou graag een wax laten doen bij WAX, salon aan Melrose avenue, maar deze was dicht. Ik had zo'n stuk gelopen dat ik maar de bus nam. De eerst bus ging naar Santa manica b., dat was ok, want daar rijden weer veel andere bussen.
Daar aangekomen had ik super honger gekregen. Wat zou ik gaan eten? Ik had keuze uit sandwiches, burgers, pizza en taco's.
Dan maar een sandwich bijde grill sandwiches op de hoek van Melrose av. en santa monica b.. Uiteindelijk gekozen voor een parboiled terryaki checken sandwich. En ik moet je zeggen, dit was de beste burger die ik tot nu toe heb gegeten. Met veel verse sla en tomaat. Echt heel jummy!!!

Nu de bus terug nemen, maar bleek dat ik per ongeluk de verkeerde genomen. Deze ging richting Hollywood, wat helemaal niet verkeerd was, maar aangezien ik straks ook een yoga class had gepland, was dit toch niet echt de bedoeling.
Maargoed de buurt zag er niet zo goed uit om zomaar uit te stappen, dus ik bleef kijken waar ik een adere busstop zag. Uit eindelijk op Hollywood boulevard uitgestapt. Hier lopen de straten waar de walk of fame, de sterren op de grond, zijn. Ik moet zeggen dat de buurt mij zwaar tegen viel. Helemaal niet glamorous. Veel zwervers die met hun winkelkarretjes rondlopen.
Dus ook deze keer helaas geen foto's van de sterren. Voelde me ok, maar niet om foto's te gaan maken. Wat wel heel cool was, was dat je de grote letterborden met HOLLYWOOD op de bergen kon zien.
En waar ik nog bijer van werd is dat ik een telefoonshop zag! Joepie, eindelijk, want mijn telefoon doet het niet hier, dus wil graag een andere telefoon kopen of een andere simkaart.
De mevrouw was erg vriendelijk en uiteindelijk bleek een prepaid het goedkoopste te zijn. Voor 60 dollar had ik een prepaid opklapbare samsung telefoon met camera en 10 dollar beltegoed. Dit is mijn nieuwe nummer: 828-2512. Het net nummer van the us is 011- en LA is 323-.

Het yoga centrum bleek er dicht in de buurt te zijn, dus dat kwam ook helemaal goed uit.
Bleek toen ik daar aankwam, dat de tijden van de lessen anders waren dat dat ik op het internet had gezien. Dus ik kon helaas geen les volgen. Dat was erg jammer. Wel heb ik informatie meegenomen en wil ik kijken of ik de les van dinsdag ochtend kan halen.
Dus toen moest ik weer terug. Ik was met de 210 bluebus gekomen, via santa boulevard, dus dan denk je als je met de 210 terug gaat dan kom je weer bij het kruispunt met Fairfax, de straat waar het hostel is.
Dus ik neem die bus, bleek dat ik toch in de verkeerde zat. Ik zat wel in bus 210, maar dan naar Crensaw.
Om daar te komen rijdt de bus eerst een heel groot stuk door, Rossmen geloof ik, een soort Beverlyhills. Niemand stapte daar op of van de bus af.
Toen ik ook beter naar de mensen keek, waren het alleen maar afro-amerikanen. Een beetje van die Hollandspoor typetjes.
Dus ik moest kijken waar ik er uit ging stappen, aangezien ik graag terug wou.
Gelukkig had ik me joggings uitfit aan, voor de yoga dus viel ik niet zo erg op als een toerist.
Na 1 kilometer te hebben gereden kwam ik op een groot kruispunt en zag ik de bushalte terug. Hier maar, als enige, uitgestapt en weer de bus terug genomen.
Die bus kwam gelukkig snel en ik was weer redelijk snel terug aan de hollywood boulevard.
Daar nog eens gekeken en uiteindelijk een andere bus genomen. Deze kwam wel op het kruispunt van Santa b met Fairfax. Gelukkig! Nu alleen nog 200 meter lopen en ik was weer thuis.
Na 15 minuten eindelijk aangekomen. Nu alleen nog lopen. Het valt echt op dat je bijna niemand ziet lopen langs de weg. Alleen schoolgaande jongeren en arme mensen. Maargoed ik loop daar dus en kom ineens eenhele cool uitziende kapperszaak tegen. Het zag er wel cool uit en ik dacht, dan maar een nice haircut voor vandaag.
Maar een bob laten knippen, maar een lange. Dus niet opgeschoren. Wil me haar denk ik toch lang laten groeien. Check hun site op: shortysbarbershop.com

Die ochtend hadden ik nog met Amy en Carolyn afgesproken om vanavond in down town te eten. Nu ik een telefoon had die het deed kon ik ze bellen.
Helaas lukte dit die avond niet. En was het ook al laat geworden. Rond 19 uur gaat de zon onder en het was 7.15 pm. Best laat om in mijn eentje naar downtown te gaan. Balen!!!
Maargoed, om de hoek was een groetenwinkel. Uiteindelijk daar maar een verse ananas gehaald en 2 appels en blueberrys. Hmmm lekker!!! Ik had toch al die dag eeen hamburger op, dus al vlees kooldydraten gegeten. Nu alleen nog groenten of fruit. Allebei best, heb er weinig van gegeten de laatste tijd.

Op dinsdag 13 mei ben ik vertrokken naar Honululu.
Om 15 uur vertrok mijn vlucht. En op werd om 12.00 uur opgehaald.
Het inchecken ging zo vluch, dat ik binnen 10 minuten al in de hal stond. Ze hebben nl een service, voor mensen met 1 bagage koffer. Voor 2 dollar wordt je meteen buiten ingecheckt en wordt je koffer zonder te wegen ingenomen. Ik vond het prima. want er stond nl helemaal geen rij. Voor het eerst in me leven was ik een keer vet ruim op tijd voor een vliegtuig! wel 2 uur van te voren al helemaal ingecheckt! Joepie!.
Na te hebben gechillt in een nagemaakte roadhouse, waar ik echt super heerlijke spicy garnalen taco's heb gegeten. zat ik om 15.00 uur op het vliegtuig.
Helaas niet bij het raam, maar naast 2 oudere mannen.
De een sprak nauwelijks Engels en kwam ws uit Japan of China. De andere was een Amerikaanse man die zijn moeder naar Hawaii bracht. Met hem heb ik kunnen kletsen over Nederland, USA verkiezingen en mentaliteit. Hij was gezellig en slimme man om mee te kletsen. Hij wenste dat hij mij kon voorstellen aan een neef van hem, die was ook single, 27 en had ook geen haast om een gezin te stichten. Hij wist zeker dat wij zouden klikken. Moest er erg om lachen!

Ik ben om 7.15 pm aangekomen op O'ahu en was om 8 pm in mijn hostel.
Dat was snel, aangezien ik 20 minuten op mijn koffers heb moeten wachten en ik als laatste uit de busshuttle stapte. Eerste gingen alle koppels en rijke mensen eruit, zij verbleven in de dure torenhoge hotels van dit eiland.

Ik nu heb ik me ontbijt op en ga ik eens checken wat ik ga doen.
Vanochtend vroeg wakker, en het was bewolkt. Dus me nog maar effe omgedraait.
Het is nu hier 11.17 uur en de zon begingt te schijnen!!! joepie, voor het eerst deze vakantie!! Dus misschien vandaag maar effe chillen on the beach. Ik ben hier tot zaterdag. Dan ga ik of per vliegtuig of per boot naar Maui. Dat is ongeveer 50-60dollars. Daar moet het super zijn.
Vanavond ga ik langs de yoga hier: http://www.yoga-hawaii.com/index.html

Kijken hoe het hier is. Nou doei!

Ben nu aan het ontbijten. Ik was al vroeg op vandaag hier in Waikiki. En ik heb die standbeeld gezien, die ik Reni had gewezen op het internet. Dus als je een kijkje wilt nemen:

Ag zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.

Hoi Lieffie!

Wat een beleving zeg! Je hebt al zoveel gedaan!

Super leuk deze Blog. ik ga het zeker blijven volgen. Ik hoop dat je snel weer wat laat horen. En Wie weet is de 27 jarige man leuk gezelschap voor je!hihi.

Ik zit op mn werk dus ik hou het kort ik ga vanavond verder lezen...en dan reageer ik nog wel even. Ik ga een kaart kopen om je een keerjte te kunnen bellen ok?!