dinsdag 13 mei 2008

Clubbin baby!



10 mei

Vandaag werd ik wakker om 10 am. Mijn lichaam voelde helemaal gebroken. Ik had in mijn hoofd om naar de Golden Bridge Yoga center te gaan, maar mijn lichaam schreeuwde om meer rust. Dus doorgeslapen tot 11.30. Gelukkig lagen mijn kamergenootjes ook nog in de een diepe coma, dus dat kwam mooi uit. Om 11.30 gaan douchen en gelukkig is het ontbijt hier van 8 am tot 12. Dus ik kon nog steeds ontbijten. Een groot aantal keuze aan gekleurde cereals en toast or wafel.
Vandaag wil ik graag naar Downtown area.

Na wat navraag ben ik op de bus 10 Downtown gestapt. Bij de busstop kwam ik een Filippijnse vrouw tegen. Zij dacht dat ik ook Filippijnse was en heb eventjes met haar staan kletsen. In de bus viel het mij op dat ik op de eerste helft van de reis alleen maar Aziatische mensen zag. En na de helft stapte alle Aziaten uit in de Thai area en stapten de Latino’s in.

Ik stapte te laat uit. Ik had moeten uitstappen bij First street. Maar kwam uit bij de Thirt street.
Dit was helemaal niet erg, want na even rond te hebben gekeken bleek ik voor de Central Market te zijn uitgestapt. Dus was erg cool. Veel groente, fruit en vis was er te koop. Ook veel Chinese kruiden. Het was er erg druk. Ik had mijn foto camera bij me om de mooie indrukken die ik hoopte te doen vast te leggen. Toch voelde ik mij er niet op m’n gemak om hier mijn Nikon camara tevoorschijn te halen. Dit dus ook niet gedaan. Wel erg jammer, want ik zag er erg mooie gezichten.
Na door de markt te zijn gelopen kwam ik uit op Broadway. Hier waren veel winkeltje van Latijns Amerikanen. Het was een soort Kruiskade. Erg druk en gezellig.
Ik moest nog shampoo hebben, want die had ik niet meegenomen. Dus even een soort van drogist in. Het was geen echte drogist zoals wij die kennen, want ze verkochten er alleen verzorgingsproducten, maar geen medicijnen. Ik schrok echt van de prijzen hier. Alles is hier zo goedkoop!! Ik heb uiteindelijk 2 verpakkingen van 2 Maybeline Volume express Mascara gekocht. Één verpakking van 2 stuks was maar 9 dollar, zeg maar 6 euro, dus 3 euro per stuk. Terwijl bij ons zijn die dingen rond de 18 euro per stuk zijn!!! Dus nu kan ik minimaal voor 2 jaar verder.

Na was rondvragen ben ik naar het MOCA (the Museum Of Contemporary Art) gelopen. Dit was makkelijk te vinden.
Er was werk te zien van Lawrence Weiner en Allan Kaprow.

Ik had die ochtend met de Engelse meiden afgesproken om die avond weer wat te spreken. Het hostel zou die avond voor een free meal zorgen.
Dus die middag ben ik om 17.50 weer terug gegaan naar het hostel. Gelukkig had ik een klein boekje met de kaart van het centrum. Deze kwam heel goed van pas. En de straten zijn erg recht toe, recht aan. Dus je kan niet makkelijk verdwalen.
Onderweg kwam ik allemaal Aziatische kleine restaurantjes tegen. Dat zag ik echt allemaal lekker uit. Ik ga hier zeker terug komen, aangezien ik vanavond al heb afgesproken om te gaan barbecuen bij het hostel.
Tijdens het wachten op de bus, toch maar een foto gemaakt van het mooie uitzicht op de torenhoge wolkenkrabbers. Omdat het weekend was, was het centrum erg rustig trouwens. Ik denk dat ik maandag nog een keer terug kom.
In de bus terug had ik weer aanspraak met een man in een beveiligingspak. Hij dacht dat ik van mijn werk kwam. Hahaha! Tuurlijk, daarom heb ik ook een fotocamera om me nek hangen.

Om 7.30 pm zouden we met zijn alle vertrekken naar een ander hostel. Daar was een barbecue. Het eten was super lekker. Ze hadden ook een bandje, a la de Red hot chillie peppers. Ze waren best cool. Maar wij bleven niet lang, aangezien wij het plan hadden om te gaan stappen aan de Santa Monica Boulevard.
Om 9 pm een bus terug genomen. Want we gingen het uitgaan leven hier eens verkennen.
De Engelse meiden gaven aan dat de alcohol erg duur was in de clubs, dus voor vertrek een fles rasberry Smirnoff gekocht. 1 liter voor maar 3,75 dollar. Lang leve LA.
We zijn met de cab gegaan. Die zijn hier heel goedkoop. We hadden ongeveer 10 minuten gereden, voor maar 12 dollar. Het grappige was dat de chauffeur de engelse meiden totaal niet verstond. Ze hebben namelijk een beetje een noordelijk accent. Bizar dat hij mij nog beter verstond dan de Engelse meiden. Hahaha!
Uit eindelijk uit gestapt aan de Santa Monica boulevard. Hier waren een aantal bars/ clubs op een rij. We zijn naar de club met de beste, luidste muziek gegaan. Dat was de club Eleven. Dit bleek uiteindelijk een bar voor gays en lesbiennes te zijn. Blote mannen aan de bar die de mannen aan het verleiden waren. En een salsa optreden van een danseres om de meiden daar gek te maken.
De sfeer was wel heel relaxed en we hebben wat gedronken en gedanst. De Carolyn en Amy zijn echte drinkers. Vooral bier gaat er goed in. Dit is echt grappig om te zien. Daarnaast hebben we veel sjans van dames gehad, en ik moet zeggen er zaten echt hele mooie Latin meiden bij.
Wat opvalt is dat het hier de normaalste zaak is dat er niet wordt gerookt inde clubs. Iedere club heeft een soort terras met van die verwarmingspalen. Hier kan je dan heen gaan als je wilt roken. Super relaxed, komt je tenminste niet stinkend thuis.
Wat ons erg tegen viel, was dat de club al om 2 am ging sluiten. De drankjes werden je letterlijk uit je handen genomen en er werd je verzocht om naar the exit te gaan.
Gelukkig bleef iedereen nog een tijdje op de stoep voor ons staan. We kwamen daar Ro, ??? en ??? tegen. Twee sexy meiden en een jongensachtige typ. Hun vertelde dat standaard regel is dat er geen alcohol mag worden geschonken na 2 am. Dit geldt voor heel LA. Maar ze gaven ons een tip. Er waren een paar “after hour clubs” die nog open waren. Er werd alleen geen alcohol geschonken. Dit tot grote teleurstelling van mijn Engelse gezelschap. Ik vond het wel ok. Had genoeg op en had wel zin in een house club.
De club heette King King. Het was er best rustig (niet zo rustig als laatst in de 22 te Doetinchem…), maar de sfeer was er erg goed. De meiden van de vorige club waren er ook.
Verder kennis gemaakt met een leuke gast. Hij zegt een danser te zijn en voor bekende artiesten te hebben gedanst, oa Madonna. I’m playing it cool, maargoed dansen kan die wel. We hebben wat gekletst en gedanst. Aan het einde van de avond nummers gewisseld. Misschien morgen naar een Deep, een bekende club waar house Dj’s draaien.
We zien het wel. We houden contact.
Caralyn en Amy vonden het raar dat ik geen afscheid (lees: had gezoend of meer..) van hem had genomen. Toen ik zei dat we in Nederland gewoon: Doei of dag! zeggen als je afscheid van iemand neemt moesten we er erg om lachen. Die Engelse meiden hebben echt aparte gewoontes.
Uiteindelijk hebben de Ro, Mar and Gigy ons naar huis gebracht. Dit was super cool van ze, we houden contact.
Uiteindelijk om 4.30 gaan slapen. Morgen naar Venice beach!! Ook wel “muscle beach”genoemd.

Geen opmerkingen: