zondag 28 juni 2009

Nog 3 dagen te gaan.


Wat heb ik zin om weg te gaan.
Reisplan en voorbereidingen zijn rond. Vandaag de laaste reserveringen gelegd voor Maleisië en Bali. Gelukkig dat klaar, voel meteen de stress level dalen!

Wat is nu eigenlijk het plan?
Nou eigenlijk ben ik totaal niet van het plannen. Ik zie het altijd allemaal wel.
Maargoed, omdat ik zoveel wil zien en doen, ontkom je er niet aan.
Dit is mijn schema zoals ik ongeveer denk dat het gaat verlopen. Hoop dat ik het goed heb ingeschat en ik alle tijd die ik op plekken heb, zo intensief mogelijk mag beleven.

Reisplan:
* woe 1 juli naar London
* don 2 juli van Londen naar Dubai
* vrij 3 juli van Dubai naar Kuala.
* Daar blijf ik 2 dagen.
* zon 5 juli vlieg ik naar het eiland Langkawi
* don 9 juli met de ferry naar Penang/ Greorgtown
* zat 11 juli met vleigtuig naar Singapore
* ma 13 juli van Singapore naar YogJakarta
* di 14 of 15de 's nachts reizen naar Malang
* Hier verblijven tot 19 juli en langs kindertehuis in Sukorejo (ligt tussen Surabaya en Malang in)
* 19 juli naar Lombok/ Gilli eilanden
* 25 naar Bali!! Yoga retrait tot 31ste!
* laatse week totaal niks gepland. Dat zien we dan wel. Misschien naar Komodo, misschien terug naar Java, of lekker een week langer op Bali duiken en surfen..
* 10 augustus terug naar London.
* 12 augsutus naar Eindhoven
* 14 augustus weer 1ste werkdag..

Dus tja, das beetje het plan van aanpak. Hahaha, maargoed. Ik zie het wel. Kan zomaar worden omgegooid.

Tja en nu verder, alleen nog me tas. Ligt al een week open in me kamer en gooi er steeds van alles in dat mee moet. Maarja, heb een limiet dus moet heel goed overwegen, wat gaat mee en wat niet? Wel een spijkerbroek mee, of toch niet..? En hoeveel zomerjurkjes zal ik meenemen? Wel een reisstrijkijzer, -fohn en -straightner meenemen of toch die fohn maar hier laten..
Het erge is dat ik niet eens een weegschaal in huis heb. Dus dat wordt nog wat. Moet ik weer intuïtief inschatten. Hoop maar niet dat ik weer net als vorig jaar spul eruit moet gaan halen bij de incheck balie.

Ik moet eerlijk zeggen dat naar mijn idee, ik al veel minder heb hoor dan vorig jaar. En ik heb ipv een grote badlaken en handoek van die speciale backpackers handdoeken en badlaken. Zijn heel compact en nemen wel 3 x zoveel vocht op als een normale handdoek. Ideaal!
Ook heb ik geen winterjas mee en geen 10 paar schoenen.
Vorig jaar had ik zeker de helft van me kleding niet aangehad. Dus ga hier nu maar op bezuinigen dan.
Maar het ergste probleem is... schoenen!!
Vorig jaar had ik 7 paar mee. Waarvan ik ze alle 7 heb gedragen. En tijdens me vakantie nog een 3 paar erbij had gekocht.. Kwam dus met 10 paar terug.

Maargoed, het blijft een lasting dilemma. Wat gaat mee, en wat blijft hier? Tot nu toe heb ik in mijn koffer liggen: 1 zwarte pump, 1 bruine open hak, 1 oude sportschoenpaar en 1 slipper. Zou dit voldoende zijn? Of moeten mijn dichte laarsen ook nog mee? Want ik zie al weer allemaal kleding combies voor me, waarbij dat beter staan dan open schoenen.
Hmmm, denk dat ik hier nog even een nachtje over ga slapen...

Nu maar effe nog m'n beddegoed wassen en de laatste handoeken wegwerken.
Dan ben ik er helemaal klaar voor!

Hoop dat het net zo mooi daar is als op Hawaii!!!

Geen opmerkingen: